تسریع فرایند تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی

دهقان با اشاره به مزیت راه اندازی سامانه پیامکی روی “ستان”عنوان کرد؛

در آذرماه که سامانه پیامکی راه‌اندازی شد، سرعت رسیدگی به درخواست‌ها نسبت به قبل به یک هشتم رسید که دلیل آن اطلاع به هنگام فرد متقاضی از روند پرونده خود و مراجعه سریع وی به سامانه برای ادامه مراحل بوده است.

راه‌اندازی سامانه پیامکی روی “ستان” منجر به تسریع فرایند تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی شده است.

مدیرعامل شرکت رایان بورس با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: در راستای شفاف‌سازی، ارائه خدمات جدید و تسریع رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان از سازمان بورس، سامانه رصد راه‌اندازی شده که یکی از زیرسیستم‌های آن ارسال پیامک آخرین وضعیت درخواست به مخاطبان سامانه “ستان “است.

روح‌الله دهقان افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین میزان درخواست از سازمان در سامانه “ستان” مربوط به تقاضای تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی است که با توجه به تعاملی بودن سامانه مزبور، روند بررسی در سامانه به اطلاع متقاضی می‌رسید اما به دلیل اینکه متقاضی از طریق دیگری از روند مزبور مطلع نمی‌شد، در موارد متعددی با تاخیر زیادی به سامانه مراجعه می‌کرد و این کار باعث اطاله روند رسیدگی به خواسته وی می‌شد.

دهقان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ درخواست تایید صلاحیت از طریق این سامانه به سازمان رسیده که روند کاری آن پیگیری شده است.

 وی افزود: با این حال، در آذرماه که سامانه پیامکی راه‌اندازی شد، سرعت رسیدگی به درخواست‌ها نسبت به قبل به یک هشتم رسید که دلیل آن اطلاع به هنگام فرد متقاضی از روند پرونده خود و مراجعه سریع وی به سامانه برای ادامه مراحل بوده است.

مدیرعامل رایان بورس ادامه داد: از جمله برنامه‌های توسعه‌ای سامانه رصد، انتقال همه فرایندهای سامانه ستان به این سامانه است که با این کار، فرایند و مراحل همه تقاضاهای صورت‌گرفته از سازمان به صورت پیامکی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

دهقان با اشاره به لزوم بروز رسانی اطلاعات شخصی در سامانه “ستان”، از بهره‌برداران این سامانه خواست، اطلاعات خود بخصوص شماره تلفن همراه را در این سامانه بررسی و در صورت نیاز به روزرسانی کنند.